04 Maart 2019

Mopar® op de Internationale autosalon van Genève 2019

  • Innovatieve maatwerkoplossingen van Mopar - het aftersalesmerk van FCA voor originele onderdelen & accessoires, customer care en garantie- en onderhoudsservices - maken de rijbeleving aan boord van de modellen van Alfa Romeo, Abarth, Fiat en Jeep nog fascinerender en exclusiever.
  • De ontwikkeling naar maximale klanttevredenheid en logistieke perfectie gaat verder met eCommerce.
  • Samen met Jeep presenteert Mopar een Wrangler Rubicon die tot in het extreme het verlangen naar avontuur weerspiegelt. Het betreft de Europese preview van een speciale offroad-configuratie die 100% legaal is voor de openbare weg.
  • Op de Jeep-stand wordt ook een door Mopar uitgeruste urban-versie getoond van de Wrangler Sahara die zich onder andere onderscheidt met verchroomde details.
  • Verder wordt een Renegade getoond in de nieuwe Bikini-outfit die eveneens door Mopar is voorzien van authentieke accessoires volgens het urban-thema.
  • Voor de vernieuwde Fiat 500X biedt Mopar een 'Dark Pack' aan dat een intrigerend vleugje flair en sportiviteit aan deze crossover toevoegt.
  • Voor Alfa Romeo levert Mopar speciale carbon elementen en lichtmetalen velgen om het sportieve karakter van de verschillende modellen te accentueren. De Alfa Connected Services van Mopar bieden Alfa Romeo-rijders een extra stuk zekerheid en bescherming.
  • Op de stand in Genève toont Mopar ook een preview op zijn nieuwe merchandisecollectie.
  • Mopar Connect biedt de mogelijkheid om via de smartphone op afstand de onderhoudsstatus van de auto te controleren of mobiliteitsservice in te roepen.
  • In Genève viert Mopar dat het aantal afgesloten onderhoudscontracten in de EMEA-landen inmiddels de 1.200.000 is gepasseerd.

Mopar presenteert zich op de 2019-editie van de Autosalon van Genève als het aftersalesmerk van FCA voor originele onderdelen & accessoires, customer care en garantie- en onderhoudsservices. Met de kennis en ervaring die in meer dan 80 jaar is opgebouwd biedt het merk de klanten van Fiat Chrysler Automobiles technische en andere ondersteuning voor al hun behoeften op het gebied van prestaties, veiligheid en persoonlijke oplossingen.

Bezoekers van de FCA-stands wordt een selectie door Mopar ontwikkelde speciale producten en maatwerkaanpassingen getoond die samen met de auto of naderhand via erkende dealers kunnen worden aangeschaft. Sinds afgelopen december is bovendien een eerste selectie van ongeveer 1300 originele onderdelen en accessoires beschikbaar op de Italiaanse site van Amazon Marketplace: hiermee is Mopar het eerste merk in de automobielsector dat zijn producten via dit platform verkoopt. Verder is de start een eigen Mopar Store gepland. Tijdens de autosalon gaat deze al in Italië en het Verenigd Koninkrijk online in een versie voor dealers, waarna tegen de zomer de deuren opengaan voor alle klanten. Het betreft een natuurlijke ontwikkeling van een merk dat zich altijd sterk heeft gericht op innovatie en vooruit heeft gelopen op de markttrends om zo goed mogelijk aan de behoeften van de klant te voldoen. Niet toevallig is Mopar de afgelopen tachtig jaar synoniem geworden voor full-service en authentieke producten voor autobezitters en -liefhebbers over de hele wereld.
In Genève toont FCA een selectie auto's die zijn gepersonaliseerd met originele accessoires van Mopar. Al deze accessoires zijn tegelijk ontwikkeld met de originele engineering-platforms van elke auto, een aanpak waarmee FCA een perfecte afstemming op de technische en stilistische kenmerken van de verschillende modellen kan garanderen.

Jeep
De met originele accessoires van Mopar aangeklede Jeeps die in Genève worden getoond, zijn onbewiste blikvangers. De accessoires waarmee deze auto's zijn uitgerust, zijn bedacht en ontwikkeld door dezelfde mensen die de auto hebben ontworpen, waardoor ze wat betreft kwaliteit, design en functionele eigenschappen de perfectie benaderen.

Om te beginnen is er de nieuwe Wrangler Rubicon in een speciale offroad-configuratie op basis van Jeep Performance Parts. De heavy offroad-outfit benadrukt het fenomenale terreinpotentieel van deze Wrangler Mopar, die desalniettemin 100% legaal is voor de openbare weg. De lijst met terreinaanpassingen omvat een wielophangingsset om de bodemvrijheid met 2-inch te vergroten, een snorkeluitlaat, dikkere rockrails, zwarte dorpellijsten, een zwarte tankvuldop en weerbestendige vloermatten en een historische 1941-sticker.

Deze bijzondere Wrangler Rubicon is verder verrijkt met diverse accessoires uit het Mopar-aanbod van meer dan 200 originele Jeep Wrangler-accessoires, zoals een zwarte zevensleufs grille, spatplaten, terreinlampen en matzwarte buitenspiegelkappen die fraai contrasteren met het lakwerk in Hella Yella-geel. Tot slot is de auto voorzien van een softtop van zwart gaas die als zonnescherm fungeert, extra steunhandgrepen voorin en een tafeltje voor de achterklep. Al deze attributen zijn door Mopar en Jeep getest en gekeurd om klanten een onvergetelijke offroad-ervaring te bieden.

Naast deze Rubicon-versie wordt ook een Wrangler Sahara gepresenteerd die met zijn urban-personalisatie de veelzijdigheid van dit iconische Jeep-model illustreert. Zijn verchroomde tankvuldop en dorpellijsten vormen een fraai contrast met de in Ocean Blue uitgevoerde carrosserie.

Mopar heeft ook de Jeep Renegade onder handen genomen. De Limited-versie op de Jeep-stand onderscheidt zich door de nieuwe exterieurkleur Bikini en een aankleding die eveneens op het urban-thema is geënt. Tot de toegevoegde accessoires behoren een stootplaat voor de achterbumper, een voorbumper met airdam, evenals unieke zijskirts en dorpellijsten met Jeep-logo. Al deze elementen zijn - net als de buitenspiegelkappen en de radiateurgrille - uitgevoerd in Sunshine Grey. Het interieur is als extra voorzien van een bagage-organizer en tapijtvloermatten.

Een preview op de nieuwe Jeep-merchandisecollectie
Op de Jeep®-stand krijgt het publiek ook een preview op de nieuwe Jeep-merchandisecollectie van Mopar die vanaf mei bij de Jeep-dealers verkrijgbaar zal zijn. Nieuw in het assortiment zijn onder meer de nieuwe kledinglijn en diverse artikelen in de klassieke Mopar-blauwe tint, waaronder een Bluetooth-luidspreker, autoluchtverfrisser en gadgets als een key tracker.

Fiat
Op de Fiat-stand staat de Tipo Sport in de spotlights. Deze in samenwerking met Mopar ontwikkelde versie onderscheidt zich door een aantal exclusieve designelementen die de dynamische stijl van de Tipo versterken. In twee displays presenteert Mopar een selectie originele Fiat-accessoires: het Carbon Pack voor de Tipo Sport en het Dark Pack voor de 500X. Het eerste pakket bevat een aantal carbon details in opvallende racestijl, zoals een sportieve voor- en achterbumper, zijskirts, spiegelkappen en portierhandgrepen. Bij de Tipo Sport-versie zijn al deze accessoires in de kleur 'Piano Black' zijn uitgevoerd, terwijl als optie tevens stoere 18-inch lichtmetalen velgen leverbaar zijn. Het Dark Pack is een van de twee door Mopar ontwikkelde stylingpakketten waarmee de elegantie en dynamsche stijl van de 500X verder kan worden benadrukt. Dit accessoirepakket bestaat uit buitenspiegelkappen, een frontsierlijst, achterlichtomlijstingen en handgrepen voor de portieren en achterklep die zijn uitgevoerd in de speciale matzwarte kleur 'Monster Matte', waarmee de auto een intrigerende, sportieve uitstraling krijgt. De set bevat verder een Prime Parts-pollenfilter en kan desgewenst worden uitgebreid met Mopar Connect en 18-inch lichtmetalen velgen.

Alfa Romeo
Voor de totstandkoming van Alfa Romeo-modellen worden technologie en passie al in de ontwerpfase tot in het kleinste detail gecombineerd om een perfecte harmonie van schoonheid, functionaliteit, techniek en emotie te bereiken. De experts van Mopar zijn bij elke fase van dit proces betrokken om volgens hetzelfde principe originele Alfa Romeo-accessoires te creëren die op een onderscheidende manier de sportieve en unieke identiteit van modellen als de Giulietta, Giulia en Stelvio accentueren. Dit resulteert in bijzondere accessoires gebaseerd op hoogwaardige materialen, zoals carbon voor de buitenspiegelkappen, radiateurgrille, versnellingspookknop en portierdorpels, en de Miron-structuurcoating voor de lichtmetalen velgen van de gepresenteerde Stelvio. Dit model is ook uitgerust met achterlichten van donkergetint glas en led-instapverlichting die het Alfa Romeo-logo op de grond projecteert. Ook op de andere Alfa Romeo-modellen in Genève en in diverse vitrines zijn Mopar-accessoires te zien. Maar Mopar biedt meer dan alleen styling en prestaties: zo zijn de getoonde Giulia en Stelvio uitgerust met AlfaTM Connect, een pakket gebruiksvriendelijke connected services die het comfort en de veiligheid aan boord verder verhogen.

Mopar® Connect: connected services voor optimaal gebruiksgemak
Mopar® Connect - voor de Alfa Romeo Giulia en Stelvio aangeboden als AlfaTM Connect - biedt gebruikers een reeks online-diensten voor onder andere het aanvragen van noodhulp en het beheer van de auto op afstand. Mopar Connect is geïntegreerd met de UconnectTM LIVE (AlfaTM Connect LIVE bij Alfa Romeo) en voegt daar nieuwe diensten aan toe als pechhulpverlening, ongevalassistentie en voertuiglokalisering na diefstal. Het systeem kan ook worden gebruikt om bepaalde functies van de auto op afstand te bedienen, zoals het vergrendelen of ontgrendelen van de portieren. En bij uitlenen van de auto kan de eigenaar een waarschuwingsbericht ontvangen wanneer de auto een ingestelde snelheidslimiet overschrijdt of een vooraf op de kaart begrensde zone verlaat. Ook handig zijn de functies om op een smartphone de locatie van de geparkeerde auto op te zoeken of de brandstofvoorraad, het laadniveau van de accu en de bandenspanning op afstand te controleren. Via Mopar® Connect heeft de gebruiker kortom direct toegang tot belangrijke voertuiggegevens en is hij altijd verzekerd van snelle hulpverlening wanneer dat nodig is, zodat hij met een gerust gevoel de weg op kan gaan. Het dienstenpakket biedt bovendien maatwerkoplossingen voor specifieke categorieën zakelijke gebruikers, zoals leaserijders, zelfstandige ondernemers en fleet managers. Voor de laatste groep is er Mopar® Connect Fleet als complete oplossing voor veilig en doelmatig beheer van het wagenpark.

Mopar bereikt mijlpaal van 1.200.000 onderhoudscontracten in EMEA-zone
In Genève viert Mopar het feit dat inmiddels al meer dan 1.200.000 klanten in de EMEA-landen een servicecontract van Mopar® Vehicle Protection hebben afgesloten. Dit bevestigt het succes van deze garantie- en onderhoudscontracten, die maximale zekerheid koppelen aan betaalbaarheid. Om het bereiken van deze mijlpaal onder de aandacht te brengen, worden alle auto's op de FCA-stands gepresenteerd met een bijbehorend onderhoudsplan. Elk plan biedt verschillende niveaus voor looptijd en kilometerlimiet. Om de klant te verzekeren van een optimale werking van zijn auto op lange termijn, wordt al het onderhoud uitgevoerd door speciaal opgeleide monteurs bij erkende FCA-servicecentra, waar wordt gewerkt met de juiste testapparatuur en gereedschappen en uitsluitend originele onderdelen worden gebruikt.

Turijn, 4 maart 2019

-----------------------------------------EINDE BERICHT----------------------------------------

 

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ontwerpt, ontwikkelt, produceert en verkoopt auto's, bedrijfswagens, onderdelen en productiesystemen wereldwijd. Het opereert met de merken Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram, Maserati, SRT (race divisie toegewijd aan high performance auto's) en Mopar (aftersalesmerk van FCA voor accessoires, services, customer care en originele onderdelen). Ook behoren Comau (productierobots), Magneti Marelli (elektronica) en Teksid (ijzer en aluminium onderdelen) tot FCA. FCA levert ook financieringen, lease- en huurdiensten door middel van dochterondernemingen, joint ventures en overeenkomsten met gespecialiseerde finance operators. FCA bevindt zich in 40 landen wereldwijd en onderhoudt commerciële klantrelaties in meer dan 140 landen. In 2018 verkocht FCA ruim 4,8 miljoen voertuigen. FCA is beursgenoteerd op de New York Stock Exchange ("FCAU") en de Milan Stock Exchange ("FCA").

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mirco Rácz, Public Relations Manager.

T: 020 3421 809

M: 06 52000 188

E: mirco.racz@fcagroup.com

W: moparpress-europe.nl

 

 

 

 

laatste video's

geavanceerd zoeken

Zoek...

Van
Aan
Zoek

Afbeeldingen


Download

Bijlagen