Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Schrijf u in voor de nieuwsbrief van Stellantis Communications en blijf op de hoogte van het nieuws

22 jun. 2016

Alfa Romeo Giulia behaalt maximale 5 sterren Euro NCAP èn hoogste score ooit voor volwassen inzittenden

De nieuwe Alfa Romeo Giulia heeft de prestigieuze score van vijf sterren Euro NCAP behaald. Op gebied van bescherming volwassen inzittenden werd met 98% de hoogste score ooit genoteerd. Dit testonderdeel is in 2015 nog extra aangescherpt. Alfa Romeo is terug met de nieuwe èn veilige achterwielaangedreven Giulia die vanaf € 39.950 te bestellen is.

Alfa Romeo Giulia behaalt maximale 5 sterren Euro NCAP èn hoogste score ooit voor volwassen inzittenden

De nieuwe Alfa Romeo Giulia heeft de prestigieuze score van vijf sterren Euro NCAP behaald. Op gebied van bescherming volwassen inzittenden werd met 98% de hoogste score ooit genoteerd. Dit testonderdeel is in 2015 nog extra aangescherpt. Alfa Romeo is terug met de nieuwe èn veilige achterwielaangedreven Giulia die vanaf € 39.950 te bestellen is.

De nieuwe Alfa Romeo Giulia is uitgerust met een breed aanbod van innovatieve veiligheidssystemen. De carrosserie is zowel stijf als licht dankzij veelvuldig gebruikte ultralichte materialen zoals koolstofvezel, aluminium en aluminiumcomposiet. Mede hierdoor heeft de achterwielaangedreven sedan de maximale 5 sterren behaald tijdens de EuroNCAP veiligheidstests.

Geheel in Alfa Romeo traditie is de Giulia uitgerust met een reeks innovatieve technische oplossingen die garant staan voor dynamische prestaties èn veiligheid. De standaarduitrusting van de nieuwe Alfa Romeo Giulia omvat nieuwe efficiënte veilgheidssystemen zoals Forward Collision Warning (FCW) met Autonomous Emergency Brake (AEB) met herkenning van voetgangers. Hierbij wordt gebruikgemaakt van een radarsensor en een in de voorruit geïntegreerde camera die de aanwezigheid van obstakels en voertuigen detecteren en de bestuurder waarschuwen in geval van een naderende botsing. Mocht de bestuurder niet tijdig reageren, dan grijpt het systeem in door zelfstandig te remmen. Dankzij de voetgangersherkenningsfunctie van AEB is de auto in staat om autonoom te stoppen tot een snelheid van 60 km/h.

De standaarduitrusting omvat tevens Lane Departure Warning (LDW) dat waarschuwt als het voertuig van de te volgen rijstrook afwijkt. Ook is de achterwielaandrijver onder meer voorzien van Integrated Brake System (IBS). Dit maakt de remafstand significant korter (Giulia: van 100 km/h naar 0 in 38 m en 32 m voor de Quadrifoglio uitvoering).

Optioneel worden Blind Spot Monitoring (BSM) en Rear Cross Path Detection aangeboden die gebruikmaken van sensoren die de omgeving rondom de auto monitoren en de bestuurder assisteren in het geval van inhalen, verwisselen van rijbaan en het verlaten van een parkeerterrein.

----------------------------------------EINDE BERICHT-------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

 

Toine Damo

Public Relations Officer

Tel: +31 6 2958 4772

 

E: toine.damo@fcagroup.com

W: www.fcagroup.com

W: www.alfaromeopress.nl

 

 

Andere inhoud

Schrijf u in voor de nieuwsbrief.

SCHRIJF U NU IN